Meivakantie Zomervakantie Rondleiding Actief Herfstvakantie

Beekdalvaart met wandeling

In mei t/m september vertrekt de boot op zaterdag en zondag om 13.00 uur  en om 14.45 uur vanaf de steiger in de Krommestraat.

Deze vaart is niet in april en oktober.

We varen, via de grachten in de historische binnenstad en de Heiligenbergerbeek, door de indrukwekkende natuur van  het schitterende Beekdal, naar stadsboerderij De Vosheuvel.

Daar stapt u uit. Vandaar loopt u, onder leiding van een gids van het Gilde Amersfoort, terug naar de binnenstad. Dat is een schitterende route van plm. 3 km. langs de Heiligenbergerbeek , via een natuureducatiepad van IVN, door park Elisabeth Groen en park Randenbroek.

Park Elisabeth Groen, het gebied waar het Elisabeth Ziekenhuis heeft gestaan, is teruggegeven aan de natuur en wordt beheerd door vrijwilligers van de Stichting Elisabeth Groen.

Park Randenbroek is een in oorsprong middeleeuws huis en landgoed, nu stadspark, gelegen aan de rand van een moerassig gebied (broek).

Het Beekdal is een  groene long, die de binnenstad met het buitengebied verbindt. U ziet hier o.a. stuifduinen, het rijksmonument Randenbroek, een natuurspeeltuin en stadsboerderij De Vosheuvel.

U wordt uiterlijk tien minuten vóór vertrek in de Krommestraat verwacht (als u een hele boot huurt, is dat 15 minuten) . Onze boten vertrekken op tijd en varen in een strak schema.

De vaart heen duurt plm. 45 minuten. De wandeling terug duurt plm. 1 uur.

Bij temperaturen boven de 30 graden mag u ook weer mee terug varen.

Bij onvoorziene omstandigheden kunnen vaarten vervallen.

Datum: zondag 5 mei 2024

Vanaf 12 jaar:  € 13,50 per persoon.

Kinderen 5 t/m 11 jaar: € 8,50

Kinderen t/m 4 jaar: Gratis