Al 10 jaar rondritten in Amersfoort!

Heerlijk overdekt rondgereden worden langs de mooiste plekjes van het historische centrum? Rijdt dan mee met de toeristentrein. Keijlijn verzorgt een toeristische rondrit door de historische binnenstad van Amersfoort.

Een gehele ronde duurt ca. 1 uur. Stapt u liever tussentijds uit? Ook dat is mogelijk, u kunt met hetzelfde kaartje de hele dag gebruik maken van onze Hop on – Hop off service en overal langs de route op en af stappen. Tijdens de rit vertelt de conducteur over het verleden en heden van de stad.

De Keijlijn is een vrijwilligers organisatie en wordt gerund door ca. 25 vrouwen en mannen (55+). De Keijlijn bestaat dit jaar 10 jaar!

Praktische informatie

Er wordt 6 dagen per week gereden. Op maandag zijn er geen reguliere ritten in april, mei en juni.

De tijden in April zijn van 13.15 uur (Eemplein) tot 17.00 uur. Laatste rit start om 16.15 uur (Eemplein).

Vanaf Mei starten we om 11.15 uur en is de laatste rit om 16.15 uur (Eemplein). In Juli en Augustus wordt er ook op de maandag gereden van 13.15-17.00 uur.

(Op 28 april zijn er geen rondritten en is onze winkel gesloten)

Op 2e Paasdag en 2e Pinksterdag rijdt de trein gewoon.

De trein heeft een capaciteit van maximaal 36 personen.
Rolstoelen en rollators geen bezwaar, mits opvouwbaar.

Het rittenschema kan door technische of andere oorzaken moeten worden gewijzigd of geannuleerd. Indien de trein onverhoopt niet kan rijden wordt dat op de website aangegeven.

Houdt rekening met een marge van 5 minuten i.v.m. verkeersomstandigheden. Bij langere vertraging wordt dit doorgegeven aan de Waterlijn/Keijlijn winkel en het VVV-Kantoor.

Het ticket is een dagkaart en daarmee kunt u op- en af stappen waar en wanneer u wilt. Daardoor bent u in de gelegenheid diverse monumenten te bezichtigen. Telefonisch of online reserveren van kaartjes is voor de Keijlijn niet mogelijk.

Dagkaart € 7,50
Kinder 5 t/m 8 jaar €4,50
Kinderen t/m 4 jaar gratis

Let op! Tickets zijn alleen te koop bij de trein. Alleen pinbetaling mogelijk.

De toeristentrein van rijdt van 1 april t/m 31 oktober.

De trein kan het gehele jaar worden afgehuurd.
De kosten hiervoor bedragen € 180,- per uur.

Ook kunt u de trein binnen de aangegeven rijtijden reserveren tegen het geldende tarief.

Dienstregeling Keijlijn toeristentrein

Route en haltes Keijlijn

Contactinformatie

Keijlijn winkel