Expositie / Tentoonstelling Gratis activiteit

Fotowedstrijd en fototentoonstelling "Geborgen zijn"

Na het succes van ‘Keiheilig!’ in de zomer van 2022 organiseert Stadsdominee opnieuw een fotowedstrijd die de grenzen tussen kerk en stad overstijgt, met als thema: ‘geborgen zijn’. In een wereld die vaak onherbergzaam voelt door polarisatie en onzekerheid zoeken veel mensen naar bescherming, geborgenheid en veiligheid. Geborgenheid is een gevoel, maar ook een behoefte. Maak een foto en laat ons zien waar jij geborgenheid vindt in Amersfoort. Waar voel jij je gekoesterd en beschut en veilig? Waar kom je in de luwte altijd weer op adem omdat je je geliefd en gedragen weet?

Iedereen kan meedoen: alle leeftijden, amateurs en professionals, met een grote camera of met je telefoon. Insturen kan tot 1 juni, max drie foto’s per deelnemer, min. 1 MB per foto, de foto is in Amersfoort genomen. De jury bestaat uit drie vakfotografen met oog voor spiritualiteit: Lydia Vroegindeweij, Lianne ter Maat en Thomas Thijssen. De vijftien door hen (uiteraard anoniem) gekozen foto’s worden groot afgedrukt en zijn in juli en augustus te zien als expositie in de Amersfoortse Zwaan, Langestraat 61 en op de website www.stadsdominee.nl.
De opening van de expositie is op 29 juni 2024, 16 uur. De jury wijst een winnaar aan en licht haar keuze toe.
Alle weekenden van juli en augustus is de expositie te zien tijdens openingsuren van de Amersfoortse Zwaan: 12-15 uur. Tijdens de zomertentoonstelling kunnen bezoekers stemmen op hun favoriete foto. Er kan niet online worden gestemd, je moet het in het echt komen zien! Op zaterdag 31 augustus, 16 uur zal de jury de publieksprijs bekend maken. Welke foto kreeg de meeste bezoekersstemmen?
Kijk om te weten hoe je meedoet op www.stadsdominee.nl/foto

Datum: dinsdag 7 mei 2024

gratis