Herfstvakantie Expositie / Tentoonstelling

Kunst & Zoo

NU TE ZIEN | T/M 19 NOVEMBER

Wie binnenkort het centrum van Amersfoort binnenkomt zal verrast worden door een vervreemdend tafereel. Vanaf 3 juli staat een gigantische ijsbeer vanaf de kade bij Museum Flehite ongegeneerd zijn blaas te legen in de gracht. Deze ‘Pissende IJsbeer’ is het nieuwste werk van Florentijn Hofman, onder andere bekend van de badeenden die wereldwijd over zeeën dobberen. De reusachtige sculptuur is onderdeel van de familietentoonstelling Kunst & Zoo. Deze is van 8 juli t/m 19 november te zien om te vieren dat DierenPark Amersfoort 75 jaar bestaat.

De tentoonstelling Kunst & Zoo is leuk voor jong en oud. Tijdens de expositie worden er ook extra kinderactiviteiten georganiseerd. Er ligt bij de receptie altijd een Kijk-en-DoeBoekje klaar. In Depot Junior teken je zo precies mogelijk een das of ander dier na en zijn er wisselende andere creatieve activiteiten met dieren in de hoofdrol. In de vakanties zijn er extra creatieve workshops voor kinderen en families.

Meer weten? Onze rondleider staat op dinsdagmiddag klaar om je mee te nemen voor een avontuurlijke tocht door bijzondere kunst waarin dieren een rol spelen. Meld je om 13.30 uur bij de receptie in het museum, de rondleider haalt je daar op. Gratis op vertoon van een geldig entreeticket.

Datum: vrijdag 22 september 2023

• Volwassenen: € 13,-
  • Jeugd t/m 18 jaar: Gratis
  • CJP / studentenpas: € 6,50
  • Museumkaart: Gratis **
  • ICOM:  Gratis
  • Rembrandtkaart (Vereniging Rembrandt): Gratis
  • Leden van OVF (Oudheidkundige Vereniging Flehite): Gratis
  • Vrienden van Museum Flehite: Gratis
  • Groepen: vanaf 10 personen € 11,00 p.p. (niet in combinatie met andere kortingen).

De Vriendenloterij VIP-kaart is niet geldig in Museum Flehite

** Bezoekers die in het bezit zijn van een geldige Museumkaart maar deze – om welke reden dan ook – niet ter plekke kunnen tonen, hebben geen recht op toegang. Kopieën of (digitale) afbeeldingen van de Museumkaart worden niet geaccepteerd.

Let op: Er kan in Museum Flehite alleen met pin worden betaald.