Actief Herfstvakantie

Motorrijders Nonnetjesrit

De weg op voor Stichting Sinterklaas Kapoentje

Na drie keer - door alle maatregelen - geen Nonnetjesrit georganiseerd te kunnen hebben, is het dan eindelijk zover. Zondag 31 oktober - bij het ingaan van de wintertijd - kunnen enthousiaste motorrijders eindelijk hun fietsen uit de schuur halen voor de 62ste Nonnetjesrit. Ditmaal zal er gereden worden voor Stichting Sinterklaas Kapoentje in Amersfoort. Elke ‘easy’ motorrijder kan meedoen. Deelnamekaarten zijn ’s ochtends bij het vertrek verkrijgbaar op de Amersfoortse Groenmarkt.

Verzameld wordt er vanaf 8.15 uur met koffie. Vertrek is om 9.00 uur en de terugkomst zal rond 15.30 uur zijn. Het entreegeld per deelnemer bedraagt € 25,- voor de route, een koffie- en lunchstop, een versnapering bij terugkomst en uiteraard de bijdrage aan het goede doel. Voorinschrijving is niet nodig. Bij de inschrijftafel zijn de entreekaarten te koop. De route beslaat 3 etappes van elk circa 1,5 uur. De route beslaat 3 etappes van elk circa 1,5 uur.

De autoluwe binnenstad van Amersfoort heeft ook gevolgen voor de Nonnetjesrit. Om een boete te vermijden is het noodzakelijk dat deelnemers hun kenteken bij de inschrijftafel opgeven, zodat de organisatie deze door kan geven aan de dienst ontheffingen. De koffie- en lunchstop worden gehouden bij horecagelegenheden, dus het coronatoegangsbewijs dient meegenomen te worden.

Alle donaties die ditmaal in de vorm van entreegelden en sponsoring bijeen worden gebracht, zijn voor ‘Stichting Sinterklaas Kapoentje’. Het is een mooi en lokaal initiatief om deze te steunen vanuit de gedachte van de Nonnetjesrit.

De Nonnetjesrit is sinds 1989 een traditie in Amersfoort. Het is een vrije motorrit, toegankelijk voor alle typen motoren, waarbij ‘hesjes’ die bekend zijn met de route herkenbaar meerijden, zodat er ook comfortabel kan worden gestuurd zonder routerol.

Datum: zondag 31 oktober 2021

€ 25,00