Expositie / Tentoonstelling Mondriaan Zomervakantie

Doopboek Mondriaan te bezichtigen in de Sint-Joriskerk

In 2022 is het 150 jaar geleden dat Piet Mondriaan werd geboren. Ter ere van het geboortejaar van Mondriaan neemt de Sint-Joriskerk het doopboek van Mondriaan in bruikleen van Archief Eemland. Het Doopboek der Hervormde Kerk te Amersfoort 1865 zal tijdens de zomermaanden te bezichtigen zijn in de Sint-Joriskerk, het hart van Amersfoort. In dit boek staat de doop vermeld van Piet Mondriaan op 7 april 1872 in de Sint-Joriskerk.

Tegelijkertijd kunt u kaarten en kaarsen van Cornelis Bos (Amersfoortse kunstenaar) zien en aanschaffen. Cornelis zijn kaarten en kaarsen in de Stijl van Piet Mondriaan, geïnspireerd door bekende gebouwen uit de Amersfoortse binnenstad. Cornelis brengt de werkelijkheid graag terug tot een paar lijnen. Deze stijl is ontstaan uit zijn liefde voor glas-in-lood. Toen hij primaire kleuren ging gebruiken, ontdekte hij zijn verwantschap met Mondriaan.

Verdere informatie
U kunt het Doopboek bezichtigen vanaf dinsdag 10 mei tot zaterdag 3 september. Welkom voor bezichtiging van de kerk en diverse andere exposities. De Sint-Joriskerk is tijdens de zomeropenstelling 2022 (10 mei – 15 oktober 2022) geopend op dinsdag t/m zaterdag van 11:00 – 17:00 uur. Entree kost twee euro per persoon, kinderen tot en met 12 jaar krijgen gratis toegang.

Mondriaan 150
Deze bezichtiging wordt georganiseerd in het kader van Mondriaan 150. In 2022 is het 150 jaar geleden dat Piet Mondriaan in Amersfoort werd geboren. Dat viert de stad met een Feest van de verbeelding. Tentoonstellingen, theatervoorstellingen, outdoor activiteiten en nog veel meer. Kijk voor meer informatie op mondriaan150.nl

Datum: vrijdag 12 augustus 2022